Sa otvaranjem pedijatrijskih odeljenja 1961.g u okviru dispanzera započele su sa radom ambulante za prijem bolesnika i konsultativne specijalističke ambulante u kojima su u prvo vreme kontrolisani bolesnici prethodno lečeni na odeljenjima. Naravno, u konsultativnim ambulantama omogućeno je dijagnostikovanje i lečenje niza oboljenja i bez hospitalizacije. Institut za zdravstvenu zaštitu majke i deteta „dr Vukan Čupić“ do 1968.g neposredno je pružao osnovnu zdravstvenu zaštitu ženama, deci i omladini preko svojih dispanzera, koji su te godine integrisani u 10. Dom zdravlja na Novom Beogradu.
Od 1968. godine u Institutu postoje: prijemna ambulanta i specijalističke konsultativne ambulante za pojedine grane pedijatrije. Prvi načelnik ove službe bio je dr Mirko Mikuška. Sadašnji načelnik je Prim. dr Radovan Lukešević.
Od osnivanja konsultativnih ambulanti uveden je princip da se bolesnicima po završetku pregleda i dobijanju traženih laboratorijskih analiza dostavlja pismeni izveštaj o rezultatima pregleda. Sa otvaranjem nove zgrade Instituta 1975. godine prijemna i konsultativne ambulante su dobile novi prostor. Poslednje kompletno renoviranje je obavljeno 2004. godine čime je dobijen praktičniji, humaniji i sadržajniji prostor.
...U sastavu Službe za prijem bolesnika, specijalističke i konsultativne preglede nalazi se:
- Odeljenje za zbrinjavanje urgentnih stanja;
- Odeljenje za specijalističke i konsultativne preglede;
- Kabinet za uzimanje biološkog materijala
Odeljenje za zbrinjavanje urgentnih stanja (prijemna ambulanta)
Pedijatrijske klinike Instituta radi svakodnevno: prijemnim danom od 07 do 07 časova (ne parni datum u mesecu), a neprijemnim danom od 07 do 20 časova (parni datum u mesecu).
Po dolasku u hitnu pedijatrijsku službu, vrši se trijaža dece prema hitnosti stanja, odnosno daje se prioritet u pogledu redosleda lekarskog pregleda i zbrinjavanja. Trijažu sprovodi za to obučena (iskusnija) medicinska sestra uz podršku lekara, koja ne postavlja dijagnozu tokom kratkog razgovora sa roditeljima i inspekcije deteta, već određuje stepen hitnosti. Na osnovu pregleda, učinjenih laboratorijskih kao i drugih ispitivanja se donosi odluka o daljem lečenju deteta: prijem u bolnicu ili kućno lečenje.
Sve informacije o radu prijemne ambulante mogu se dobiti na telefon 011/ 3108-161.
Odeljenje za specijalističke i konsultativne preglede (konzilijarne ambulante)
radi svakodnevno prema sledećem rasporedu:
- Služba za ispitivanje i lečenje bolesti novorođenčadi: sreda i petak (od 10 časova)
- Služba za ispitivanje i lečenje bolesti pluća: ponedeljak, četvrtak i petak (od 9 časova)
- Služba za ispitivanje i lečenje bolesti srca i krvnih sudova: ponedeljak i petak (od 9 do 13 časova)
- Služba za ispitivanje i lečenje bolesti bubrega i mokraćnih kanala: ponedeljak (od 08 do 13 časova) i petak (od 11 časova) a utorak i četvrtak (od 12 časova)
- Služba za ispitivanje i lečenje bolesti organa za varenje: utorak i četvrtak (od 8 časova)
- Služba za ispitivanje i lečenje hematoloških i onkoloških bolesti: svaki dan (od 9 časova)
- Služba za ispitivanje i lečenje bolesti žlezda sa unutrašnjim lučenjem: utorak, sreda, četvrtak i petak (od 9 do 12 časova)
- Služba za ispitivanje i lečenje neuroloških i mišićnih bolesti: utorak, sreda (od 10 časova
- Služba za ispitivanje i lečenje metaboličkih bolesti: utorkom (od 8 do 12 časova) i kliničku genetiku: utorak i četvrtak (genetsko savetovalište od 8 do 12 časova)
- Služba za kliničku imunologiju i alergologiju: ponedeljak i četvrtak (od 10 časova)
- Služba za ishranu zdravog i bolesnog deteta: utorak i četvrtak (od 9 časova)
Pregledi u konsultativnim ambulantama (subspecijalističkim) se zakazuju od strane izabranog pedijatra iz nadležnog doma zdravlja preko informacionog sistema (IZIS).
Termini za zakazivanje u konsultativnim ambulantama su dostupni za izabrane pedijatre iz doma zdravlja 05. za taj mesec.
Pri dolasku na konsultativni pregled pacijent je u obavezi da sa sobom ponese overenu (važeću) zdravstvenu knjižicu, uput izabranog lekara za konsultativni pregled koji je overen u nadležnom zdravstvenom fondu kao i svu medicinsku dokumentaciju koju poseduje. Pacijent se javlja na ULAZ BROJ 1 (šalter) da bi se evidentirao u informacioni sistem (HELIANT). Nakon upisivanja svih podataka u informacioni sistem sestra daje upustvo pacijentu (odnosno roditeljima) gde treba da sačekaju da bi obavili zakazani pregled.
Uz pacijenta (dete) neophodno je prisustvo pratioca (jedan od roditelja ili staratelj).
Prema važećim odlukama Republičkog zavoda za zdravstvenu zaštitu Republike Srbije uput za konsultativni pregled važi 6 meseci od momenta izdavanja uputa. Uput izdat od nadležnog lekara važi samo za jednu konsulativnu ambulantu za narednih 6 meseci od momenta prvog dolaska na pregled. Po isteku tog vremena neophodan je novi uput. Ukoliko izabrani lekar traži mišljenje van okvira izdatog uputa za konsultativni pregled neophodno je da pacijent ima novi uput.
Sve informacije o radu konzilijarne ambulante mogu se dobiti na telefon 011/ 3108-242.
Kabinet za uzimanje uzoraka biološkog materijala
U sastav Službe za prijem bolesnika, specijalističke i konsultativne pregled od 2013.g. je ušao „Kabinet za uzimanje uzoraka biološkog materijala“ („soba 20“). Kabinet je „centralno“ mesto gde se uzima biološki materijal pacijentima za različite laboratorijske analize u cilju dijagnostike bolesti (hematologija, biohemija, urin, mikrobiologija, serologija, genetika, metabolizam…). To je takođe i mesto gde se donosi materijal sa odeljenja za analize koje se ne rade u Institutu već se nose u različite laboratorije u gradu.
Odgovorna lica u Službi za prijem bolesnika su
- Prim. dr Radovan Lukešević specijalista pedijatrije: načelnik službe
- Stanka Božanović odgovorna sestra pedijatrijske ambulante
Tim
- Prim. dr Radovan Lukešević, specijalista pedijatrije, načelnik službe
- Dr Ana Dimić, specijalista pedijatrije
- Dr Julijana Ilić, specijalista pedijatrije
- Dr Ivana Šarac, specijalista pedijatrije
- Stanka Božanović glavna sestra službe